.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حاشيه‌هاي مراسم معارفه‌ پنجمين قاضي‌القضات

مراسم توديع آيت‌الله سيد محمود هاشمي شاهرودي و معارفه‌ي آيت‌الله صادق لاريجاني صبح امروز - دوشنبه - در محل حوزه‌ي رياست قوه قضاييه راس ساعت ‌١٠ صبح آغاز و ساعت ‌٣٠/١٢ به اتمام رسيد.

به گزارش ايسنا، اين مراسم حاشيه‌هايي به همراه داشت.

با اينكه ساعت شروع مراسم ‌١٠ صبح اعلام شده بود خبرنگاران، عكاسان و تصويربرداران از ساعت ‌٩ صبح در مقابل تالار حوزه‌ي رياست حاضر شده بودند.

پيش از آغاز رسمي مراسم با تشريف‌فرمايي مدعوين از آنان پذيرايي به عمل آمد و آنها به تدريج در جايگاه‌هاي تعيين شده نشستند.

برنامه‌ي توديع و معارفه‌ي روساي قديم و جديد قوه‌ي قضاييه راس ساعت ‌١٠ صبح با تلاوت آياتي چند از كلام‌الله مجيد و پخش سرود كشورمان آغاز شد.

با اين‌كه زمزمه‌هاي حضور سران سه قوه در اين مراسم به گوش مي‌رسيد ولي در زمان آغاز رسمي برنامه تنها آيت‌الله هاشمي رفسنجاني رييس مجلس خبرگان رهبري و رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام و آيت‌الله جنتي دبير شوراي نگهبان به عنوان عالي‌ترين مقامات كشوري در مراسم مشاهده شدند.

در ابتداي مراسم كه حجت‌الاسلام و المسلمين ابراهيم رييسي براي خيرمقدم در جايگاه حاضر شده بود خبري از ورود دكتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي مطرح شد.

در مراسم معارفه‌ي آيت‌الله صادق لاريجاني رييس جديد دستگاه قضايي حضور دو برادر ديگر وي كه يكي در سمت رييس مجلس شوراي اسلامي قرار دارد و ديگري دبير ستاد حقوق بشر قوه‌ي قضاييه است به چشم مي‌خورد.

متن حكم رياست جديد قوه‌ي قضاييه توسط حجت‌الاسلام و المسلمين محمدي گلپايگاني رييس دفتر مقام معظم رهبري قرائت شد.

دكتر محمود احمدي‌نژاد رييس جمهور كشورمان حدود ساعت ‌١١ وارد مراسم شد و در كنار آيت‌الله صادق لاريجاني جاي گرفت.

در اين مراسم شرحي از زندگي‌نامه‌ي آيت‌الله صادق لاريجاني توسط مجري برنامه قرائت شد.

در سخنراني‌اي كه دكتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي در اين مراسم داشت چندين بار رييس جديد قوه‌ي قضاييه را آقا صادق خطاب كرد.

تنها خانم مدعو حاضر در اين مراسم الهام امين‌زاده نماينده‌ي سابق مجلس شوراي اسلامي بود.

حضور همزمان آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و دكتر محمود احمدي‌نژاد در اين مراسم از جمله موضوعات مورد توجه عكاسان و تصويربرداران حاضر در مراسم شد.

طرح جمله‌اي با مضمون "هيچكس نبايد جرات كند و به خود حق دهد كه برخلاف قانون حكم كند و حقوق شهروندان را ضايع و آرامش و امنيت آنان را سلب كند و بنده در همين جا اعلام مي‌كنم كه در اين راستا نسبت به احدي گذشت نخواهم كرد" از سوي رييس جديد دستگاه قضايي موجب سر دادن تكبير از سوي حضار در مراسم شد.

طرح اين جمله از سوي دكتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي كه "آقاي هاشمي شاهرودي به حرف‌هاي ما عنايت داشتند اما از اخلاق آقاصادق اطلاع داريم كه اين را هم از ما دريغ خواهند كرد" سبب خنده‌ي حاضرين شد.

پس از پايان مراسم مذكور بازار مصافحه و ديده‌بوسي ميان مسوولان كشور رونق پيدا كرد و گروه‌هاي سه – چهار نفري در گوشه‌هايي از محل حوزه‌ي رياست قوه‌ي قضاييه به گفت‌وگو با يكديگر مي‌پرداختند.

nر اين مراسم با اهداي لوح تقديري به دست دكتر محمود احمدي‌نژاد از زحمات ‌١٠ ساله آيت‌الله هاشمي شاهرودي تقدير شد.

از چهره‌ها و شخصيت‌هاي سياسي علاوه بر سران سه قوه و مسوولان عالي قضايي و روساي دادگستري‌هاي سراسر كشور، حضور آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، آيت‌الله جنتي، آيت‌الله مفيد، حجج‌الاسلام محمدي گلپايگاني، ناطق نوري، محسني‌اژه‌اي، ابوترابي‌فرد، يونسي، علوي، شوشتري، حسيني بوشهري، موسي قرباني، پورمحمدي و آقايان رحيم صفوي، سردار جعفري، حسيني، نوذري، كدخدايي، عليزاده، كعبي، جهرمي، اسماعيلي، محصولي، ميركاظمي، سليماني، الهام، قاليباف،غفوري فرد و سعيد جليلي به شمار مي‌رود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.18 seconds.